جلسه با جناب آقای دکتر ذاکر نماینده مردم فهیم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، روز چهارشنبه مورخ 1401/10/28 در محل سالن جلسات هیات مدیره برگزار شد.

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت 14:34  | 1 بازدید الهام بايرامي

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، با دعوت قبلی هیات مدیره سازمان، جلسه ای با جناب آقای دکتر ذاکر نماینده مردم فهیم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه مورخ 1401/10/28 راس ساعت 11 در محل سالن جلسات هیات مدیره برگزار شد.

✳️موارد مطروحه از سوی هیات مدیره در این جلسه به شرح ذیل بود:

🔹موضوع بیمه مهندسان مطرح و اعضای هیات مدیره حاضر در جلسه در این خصوص حمایت همه جانبه و دغدغه های خود را در مورد منزلت و معیشت مهندسین اعلام ، و پیگیری جدی و اعلام نتیجه آن را از نماینده محترم خواستار شدند.

🔸از دیگر موارد مورد بحث پایین بودن تعرفه خدمات مهندسی نسبت به قیمت تمام شده ساخت و ساز و عدم تناسب آن با مسئولیت مهندسین که این موضوع نیز معیشت مهندسان را به شدت به مخاطره انداخته است که در صدد ارائه راهکارهایی در جهت رفع آن می باشند.

🔹موضوع تعارض منافع، رو آوردن مهندسان به شغل های کاذب به دلیل کاهش میزان درآمد مهندسین، افزایش تخلفات ساختمانی، ساخت و سازهای غیرمجاز، موضوع ماده 100، بررسی راهکارهایی جهت ایجاد اشتغال برای مهندسین جدید الورود، پیشنهاداتی در رابطه با ورود مهندسان به پروژه های عمرانی و غیر عمرانی و ... از دیگر موارد مورد بحث و بررسی در این جلسه بود.

🔸در پایان جلسه جناب آقای دکتر ذاکر پس از شنیدن مشکلات و پیشنهادات مطروحه هیات مدیره سازمان در جهت رفع موارد مذکور اعلام کردند:

✅ متاسفانه جایگاه و منزلت مهندسین به مخاطره افتاده است که با آسیب شناسی های صورت گرفته و مباحث مطروحه و دغدغه های هیات مدیره در خصوص معیشت و جایگاه مهندسین، خاطر نشان کردند که در نزدیک ترین زمان ممکن از وزیر محترم راه و شهرسازی با طرح سوال و درخواست از وزیر محترم راه و شهرسازی در مجلس، در خصوص موارد ذکر شده علی الخصوص بیمه مهندسین و لحاظ نمودن آن در قانون نظام مهندسی، اجرایی نمودن واقعی موضوع تعارض منافع توسط تمامی ارگان ها، افزایش تعرفه خدمات مهندسی و واقعی نمودن قیمت ها، ایجاد امنیت شغلی و ... قول پیگیری لازم و مساعدت های لازم را نمودند.

🔸️همچنین بنا به پیشنهاد نماینده محترم مجلس شورای اسلامی ، مقرر شد تداوم جلسات با نماینده محترم در راستای مرتفع کردن مشکلات مهندسین به صورت مکرر ادامه یابد و نتایج حاصله به سمع و نظر مهندسین برسد.

ارسال دیدگاه :